قلعه نویی: بازیکنان استقلال اصلِ غیرت هستند

سرمربی تیم فوتبال استقلال با دفاع از بازیکنان تیمش و گلایه از تماشاگران گفت که شاگردانش اصلِ غیرت هستند. امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز استقلال در خصوص دیدار روز 13 فروردین تیمش مقابل الجزیره امارات گفت: معمولاً پس از هر شکستی شرایط خوب نیست آن هم در شرایطی که در هفته‌های پایانی لیگ که در کورس قهرمانی هستیم.

وی با اشاره به شکست استقلال مقابل نفت تهران عنوان کرد: فیلم این بازی را تماشا کردیم و بازی باید حداقل با تساوی به پایان می‌رسید. با این وجود به لحاظ روحی و روانی بازیکنان را آماده دیدار با الجزیره کردیم، چون این بازی آخرین شانس ما در لیگ قهرمانان است. البته مقابل الجزیره سیاوش اکبرپور و حنیف عمران‌زاده را در اختیار نداریم.

سرمربی استقلال در مورد جدایی برخی از بازیکنان در میانه‌های فصل خاطرنشان کرد: طبیعتاً جدایی این بازیکنان در روند تیم بی تاثیر نبوده است. ما یکسری مطالعات پیش از آغاز فصل داشتیم و براساس آن اقدام به جذب و تمدید قرارداد بازیکنان کردیم اما در میانه‌های فصل تعداد بازیکنان ما به دلیل جدایی برخی از بازیکنان کم شد. از طرفی بازیکنانی که جذب کردیم تا بخواهند محیط پذیری داشته باشند به زمان نیاز داشتند.

قلعه‌نویی اضافه کرد: با این وجود بیشترین لطمه را از 4 بازیکن خوردیم. هاشم بیک‌زاده، خسرو حیدری و احمد جمشیدیان به دلیل مصدومیت در حدواندازه‌های خودشان نبودند. از طرفی در زمین بازی هم بدشانس هستیم و یک توپی که به سمت دروازه ما می‌آید، گل می‌خوریم اما باید آنقدر موقعیت گل ایجاد کنیم تا بتوانیم جبران کنیم. به هر حال وقتی می‌بریم،‌ خدا را شاکر می‌شویم،‌ اکنون نیز باید شاکر خدا باشیم. این شکست‌ها خواست خدا بوده است.

قلعه‌نویی با ناراحتی از شعار تماشاگران در دیدار مقابل نفت تهران گفت: از تماشاگران گله‌مند هستم. آنها بدانند که بازیکنان استقلال بی‌غیرت نیستند. بازیکنی که پای تیم مانده و سرش را جلوی توپ می‌گذارد بی‌غیرت نیست.  اگر استقلال پیروز می‌شد بازیکنان باز هم بی‌غیرت می‌شدند؟!

وی در خصوص کسر 20 درصد از قرارداد بازیکنان از سوی مدیرعامل استقلال عنوان کرد: این حکم مدیریتی بوده و در ایتالیا هم چنین چیزی وجود داشته است. بازیکن اگر جریمه می‌شود،‌ پولش را هم دریافت کرده است. وقتی تیمی می‌بازد تنها مدیرعامل و سرمربی را می‌بینند اما وقتی به پیروزی می‌رسد برای بازیکن به حساب می‌آید. این مسائل به مدیریت تیم فشار می‌آورد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: در مجموع اگر این بازیکنان در شرایط خودشان بودند با چنین مشکلاتی روبه‌رو نمی‌شدیم. اتفاقاً این بازیکنان اصلِ غیرت هستند. اگر قرار است تشری به آنها زده شود در رختکن این کار را انجام می‌دهم.

قلعه‌نویی ادامه داد: امیرحسین صادقی در بازی با ملوان انزلی از ناحیه همسترینگ مشکل داشت و گفت یا همسترینگش پاره می‌شود یا به بازی ادامه می‌دهد. این در صورتی است که اگر همسترینگش پاره می‌شد،‌ جام جهانی را از دست می‌داد. سایر بازیکنان از جمله خسرو حیدی هم با چنین شرایطی بازی کردند. حنیف عمران‌زاده هم با وجود بخیه خوردن برای استقلال بازی می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: 34 سال است در فوتبال حضور دارم و می‌دانم این بچه‌ها با تمام وجود بازی می‌کنند. چطور تا زمانی که در صدر جدول حضور داشتیم باغیرت بودیم اما اکنون بی غیرت شده‌ایم؟!