صعود ایران به مکان دوم جدول توزیع مدال‌ها/ به مربیان مدال طلا اهدا شد

در حالی که تا پایان روز دوم از دهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان تیم ملی کشورمان تنها موفق به کسب یک مدال نقره شده در روز سوم با کسب سه مدال طلا و نقره به مکان دوم جدول توزیع مدالها صعود کرد.این دوره از مسابقات روز یکشنبه با حضور بیش از 800 تکواندوکار از نزدیک به 100 کشور جهان به میزبانی چین تایپه آغاز شد و روز چهارشنبه به پایان خواهد رسید. تاکنون مبارزات هشت وزن پسران و هشت وزن دختران برگزار شد و 64 مدال طلا، نقره و برنز توزیع شده و نام 38 کشور در جدول توزیع مدالها ثبت شده است.

در این جدول تیم ملی کشورمان در با کسب دو مدال طلا و دو نقره در مکان دوم قرار دارد. کره جنوبی با دو طلا، سه نقره و دو برنز در صدر ایستاده است و انکلستان با دو طلا و دو برنزسوم است. اسپانیا، روسیه ، ایتالیا ، اکراین ، چین ، آذربایجان ، صربستان و کرواسی در مکانهای بعدی قرار دارند.

کیمیا علیزاده روی سکوی قهرمانی جهان

اهدا مدال طلا به مربیان
همزمان با برگزاری دهمین دوره رقابتهای نوجوانان جهان 2014 چین تایپه، از مربیان تکواندوکاران قهرمان تجلیل شد. روز گذشته همزمان با برگزاری مراسم اهدا مدال سکونشینان سومین روز مسابقات، به مربیان تکواندوکاران قهرمان، با اهدا مدال طلا، تجلیل شد. براین اساس، محمدرضا زوار و ندا زارع سرمربیان تیم های ملی نوجوان کشورمان به دلیل کسب مقام قهرمانی رقابتهای اوزان 45- کیلوگرم توسط مهدی اسحاقی و 52- کیلوگرم توسط کیمیا علیزاده تجلیل شد.

محمدرضا زوار و ندا زارع در جمع مربیانی که مورد تجلیل قرار گرفتند

کار بزرگ اسحاقی
مهدی اسحاقی تکواندوکار وزن 45- کیلوگرم کشورمان در بازی پایانی دست به کار بزرگی زد و در حالی که در ابتدای مبارزه با حریف روسی خود 2 امتیاز از دست داده بود با ارائه یک مبارزه هوشمندانه نه تنها خیلی زود امتیازات عقب افتاده را جبران کرد ، بلکه در نهایت 14بر4 در پایان راند سوم مبارزه را به سود خود پایان داد و اولین مدال طلای تیم پسران را به خود اختصاص داد.وی  دور نخست استراحت داشت و سپس با برتری  17بر يک مقابل “گوئین تالیا ” از آمریکا به دور سوم رفت. اسحاقی در این مرحله “سباستین آلیسو” از فرانسه را 14بر صفر شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید. نماینده کشورمان در این مرحله با برتری 8 بر صفر مقابل “کاستروس” از آلمان به نیمه نهایی رسید . وی در این مرحله “آتلان اونور” از ترکیه را شکست داد و به عنوان سومین نماینده ایران راهی بازی پایانی شد.

مهدی اسحاقی روی سکوی قهرمانی جهان

تساوی دختران و پسران
دهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در حالی امروز به پایان می رسد که تیم ملی ایران چهار مدال کسب کرده است که سهم تیم دختران دو مدال و سهم تیم پسران هم دو مدال بوده است. اسحاقی و امیدی یک طلا و یک نقره برای تیم پسران کسب کرده اند و علیزاده و اموری نیز برای تیم دختران کشورمام همین مدالها را به خود اختصاص داده اند. در این بین تیم دختران کشورمان که در دوره قبل توسط ظهرابی و شعبان نیا موفق به کسب دو برنز شده بود ، در این دوره تاکنون یک طلا و یک نقره کسب کرده است. تیم پسران کشورمان دوره قبل دو مدال طلا و دو نقره کسب کرده و عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داده بود.

فاطمه اموری موفق به کسب مدال نقره جهان

امیر حسین با ناکامی مقابل نماینده کره جنوبی نقره گرفت

این دوره از مسابقات امروز چهارشنبه به پایان می رسد.


Posted

in

by