صدرنشینی لیورپول

صدرنشینی لیورپول، شکست آرسنال مقابل اورتون

لیورپول در ادامه بازی‌های هفته سی و سوم با پیروزی دو بر یک مقابل وستهم به صدر جدول لیگ برتر انگلستان صعود کرد و آرسنال هم با شکست سه بر صفر مقابل اورتون شانس صعود‌اش به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا کم رنگ‌تر شد.

آرسنال که پس از نتایج ضعیف هفته‌های اخیر شانس قهرمانی در لیگ را از دست داده بود تا قبل از بازی مقابل اورتون با ۶۴ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته و اورتون با ۶۰ امتیاز و یک بازی کمتر در جایگاه پنجم.

این بازی برای هر دو تیم از نظر کسب مقام چهارمی لیگ و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا اهمیت ویژه‌ای داشت، پیروزی برای اورتون اختلاف امتیاز را به یک امتیاز می‌رساند و کار آرسنال را در ادامه بازی‌های فصل سخت‌تر می‌کرد.

اورتون در همان نیمه اول بازی روی اشتباه مدافعان آرسنال دو بار دروازه این تیم را باز کرد. استیون نای اسمیت و لوکاکو در دقایق ۱۴ و ۳۴ دروازه قرمز پوشان آرسنال را باز کردند.

در نیمه دوم گل به خودی میکائیل آرتتا تیم میزبان را سه بر صفر پیش انداخت، تعویض‌های آرسن ونگر برای جبران نتیجه، ثمری نداشت و در نهایت آرسنال سه بر صفر مقابل اورتون شکست خورد.

پس از این بازی، اختلاف امتیاز توپچی‌های شمال با اورتون به یک امتیاز رسید، اورتون با یک بازی کمتر و با ۶۳ امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد.

اورتون در خانه باید با منچسترسیتی، منچستریونایتد بازی کند و در خارج از خانه با ساوتهمتون، هال و ساندرلند روبرو شود.

در دیگر بازی امروز لیورپول با پیروزی دو بر یک مقابل وستهم در آپتون پارک به صدر جدول لیگ برتر بازگشت. استیون جرارد دو بار از روی نقطه پنالتی دروازه وستهم را باز کرد و در مقابل گای دمل، تک گل تیم میزبان را به ثمر رساند.

لوئیز سوارز و دنیل استورج زوج گلزن لیورپول در خط حمله که روی هم تا به اینجا، ۴۹ گل زده‌اند در این بازی فرصت‌های زیادی برای باز کردن دروازه وستهم داشتند ولی در نهایت نتوانستند دروازه این تیم را باز کنند.

لیورپول با این پیروزی ۷۴ امتیازی شد و به صدر جدول لیگ صعود کرد، سرخ پوشان لیورپول با دو امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم جدول یعنی چلسی شانس خوبی برای قهرمانی در پایان فصل دارد.