شمارش معکوس برای برزیل میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

شمارش معکوس برای برزیل میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

شمارش معکوس برای برزیل میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

در کمتر از ۱۰۰ روز مانده به برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ ، چهار استادیوم شهرهای سائوپائولو، مانائوس، کویابا و کوریتیبا هنوز آماده نشده اند.

استادیوم کورینتیانس واقع در شهر سائوپائولو که قرار است افتتاحیه بازیها در آن برگزار شود هنوزدرحال ساخت است در صورتیکه بر اساس برنامه زمانبندی فیفا، میبایستی در حال حاضر ساخت این استادیوم به پایان میرسید.

استادیوم کورینتیانس در ۱۲ ژوئن، بازی افتتاحیه برزیل و کرواسی را برگزار خواهد کرد.
از سال ۲۰۰۷ که برزیل از طرف فیفا به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ انتخاب شد ۷ سال میگذرد، و حالا کمتر از ۱۰۰ روز به برگزاری مسابقات جام جهانی مانده است و برزیل باید در این روزهای باقیمانده چهار استادیوم که از برنامه زمانی و عقب هستند را کامل کند.

اگر بر اساس برنامه زمانبندی شده فیفا کارها انجام میشد در حال حاضر میبایستی این استادیوم ها بازیهای خانگی و آزمایشی انجام میدادند تا در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی مشکلی نداشته باشند.

بررسی ها نشان میدهد دو کشور برگزار کننده جام های جهانی در سال های گذشته، آلمان در سال ۲۰۰۶ در زمان مشابه یعنی ۱۰۰ روز مانده به مسابقات ۱۰۰ درصد و آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰ ، ۸۰ درصد آماده بودند اما برزیل در حال حاضر فقط ۶۶ درصد پیشرفت کار داشته است.

نعمت اله شیخی/واحد مرکزی خبر/سائوپائولو